Klára Budilová

Elektronické knihy – nic pro čtenáře sběratele

Moc ráda čtu. Je to vášeň. Seznam knih, které ještě nutně potřebuji přečíst (ať už pro radost nebo kvůli dalšímu sebevzdělávání), stále roste. Na první pohled jsem ideálním kandidátem na koupi čtečky knih. A mně se skutečně moc líbí, jsou praktické, knihy stažené do nich jsou dokonce levnější, okamžitě po ruce, skladné a lehké. Jenže...

9.1.2012 v 10:46 | Karma: 15,09 | Přečteno: 788x | Média

Klára Budilová

Óda na mateřskou (strunu) aneb Zásobníček hřejivých okamžiků I

Často si v duchu umiňuju, že právě tenhle okamžik, úsměv, tohle kouknutí či srandovní slovíčko si musím zapamatovat (někdy bych naopak některé věci radši neviděla, neslyšela). Pokouším se zaznamenat si pár chvil jednoho běžného dne s malými dětmi. Prý na to budu jednou hrozně ráda vzpomínat. Ale já si to užívám už teď (hrozně).

7.12.2011 v 17:59 | Karma: 9,82 | Přečteno: 604x | Diskuse| Osobní

Klára Budilová

V (ne)dobrovolném zajetí hraček

Začalo šílenství kolem shánění vánočních dárků. Ježíšek našim dvěma mazlíčkům nadělí další porci hraček. A ještě předtím oslavíme jejich (1. a 3.) narozeniny. Za své krátké životy již stihli být obdarováni velkým množstvím hraček. Tímto tempem se jimi za pár let budeme brodit. Je to dvojsečné – na jedné straně kulíme oči, co všechno pro děti existuje, chceme jim dopřát krásné hračky i radost z nich, na druhé straně je nechceme rozmazlit a zavalit nepotřebnými věcmi. Jak to ukočírovat?

15.11.2011 v 10:24 | Karma: 10,98 | Přečteno: 797x | Diskuse| Ona

Klára Budilová

A vám někdo řekl, že to bude tak těžký?

Život s dětmi je oproti předchozímu bezdětnému klídku něco jako věčná improvizace, nekonečné provizorium. A zatím jsem si nezvykla, že to tak bude napořád. Přestože by člověk své děti (v našem případě 1 a 3 roky staré) neměnil a dýchal by za ně, padá u nás občas věta: „Já chci zpátky svůj život!“

19.10.2011 v 9:50 | Karma: 14,35 | Přečteno: 919x | Diskuse| Společnost

Klára Budilová

Doktorrallye

Mezi mnoha radami udělenými kamarádkami před mým odchodem na mateřskou trochu zapadla ta týkající se prohlídek u dětského lékaře. Zkušené matky mi kladly na srdce, abych lékařské postřehy, podezření a nálezy brala s rezervou, protože doktoři jsou často „tabulkoví“ (čili kladou důraz na doporučené parametry všeho – pro jistotu). Informaci jsem vzala na vědomí, ale nedocenila.

30.9.2011 v 16:17 | Karma: 12,33 | Přečteno: 934x | Diskuse| Ona

Klára Budilová

Nesnídám, nesvačím - já to prostě nestačím

Začala nám zase sezóna octomilek, drobných a extrémně rychle se množících mušek. Zdá se, že v naší kuchyni bude teď pár týdnů živo. Není v mé moci okamžitě zlikvidovat všechny použité mističky, lžičenky, nakousnuté a nedojedené kousky čehokoliv. Nějak se dostaly do pytlíku s koláčem a tak se přežraly, že nemohly odletět. Říká se, že lepší je šťastný nepořádek, než smutné naklizeno. A taky: bordel v bytě, spokojené dítě. Z toho mi vychází, že naše děti musí být velmi šťastné a velmi spokojené. Jen my, rodiče, jsme kolikrát na prášky.

5.9.2011 v 13:59 | Karma: 15,59 | Přečteno: 1466x | Diskuse| Osobní

Klára Budilová

Ztížená možnost soustředění

V poslední době jsem si uvědomila, že jsem přišla o schopnost soustředit se na více věcí najednou. Nikdo na mě nesmí mluvit, pokud dělám alespoň trochu intelektuálně náročnější činnost. Například taková příprava mlíčka pro děti je posvátná – musí být klid, jinak bych musela začít odpočítávat odměrky zase od začátku.

31.8.2011 v 23:31 | Karma: 10,66 | Přečteno: 815x | Diskuse| Osobní

Klára Budilová

Domácí teror, nízké sebevědomí, jistota průšvihu

Mnohokrát mě napadlo, že bych nemohla pracovat v poradně pro týrané ženy, protože bych nechápala, proč jsou tak pasivní. V žádném případě si nemyslím, že se takto chovají všechny. Ty, které svůj problém skutečně řeší, obdivuju. Pravidelně se dozvídáme z médií o „domácí zabijačce“, tedy o případu, kdy jeden z manželů v afektu zabije svého partnera. Většinou nejde o překvapivý čin, ale o vyvrcholení dlouhodobých problémů a sporů, byť byly často tutlány. Když opominu tyto krajní případy, kdy dojde ke „konečnému zúčtování“, stále znova se snažím pochopit, proč lidé zůstávají ve vztahu, o kterém vědí, že nefunguje a nemá smysl. Říká se, že volba partnera ovlivní váš život mnohem víc, než škola, již vystudujete. Myslím si, že to platí. Tak proč se zahazovat s někým, kdo mi ubližuje, koho si nevážím nebo se za něj dokonce stydím?

30.8.2011 v 11:05 | Karma: 17,54 | Přečteno: 1473x | Diskuse| Společnost

Klára Budilová

Sprosťačení

Jak to dopadne, když se před malými dětmi mluví sprostě? Vyzkoušela jsem to a teď mám doma malou sprosťandu.

28.8.2011 v 22:20 | Karma: 12,04 | Přečteno: 986x | Diskuse| Společnost