Novoroční zázrak – někdo ze mě nechce vymlátit co nejvíc peněz

18. 01. 2012 17:30:50
Brněnské nakladatelství, od kterého jsem si před pár dny objednala přes internet knihu, mi vyrazilo dech. Zvyklá na nejrůznější fígly internetových (i jiných) prodejců, jak ze zákazníka vytáhnout co nejvíce peněz, čekám od všech obchodníků spíše to horší. V tomto případě mě zaskočila hned dvě překvapení. A obě byla pozitivní! Což je vlastně překvapení třetí.

Na základě recenze na knihu Indická nevěsta (coby „nejlepší norský kriminální román všech dob“ získala ocenění Times Book Award) jsem si na webových stránkách příslušného nakladatelství chtěla najít detaily o vydané knize a časem ji i koupit - až se dostanu do kamenného knihkupectví. Zpravidla se totiž nevyplatí objednávat knihu za necelé tři stovky, když za dopravu zaplatíte ještě asi sto padesát korun navíc. A tak jsem málem spadla ze židle, když jsem zjistila, že toto nakladatelství si žádné takové poplatky neúčtuje. Prostě si objednáte knihu a zaplatíte pouze její cenu. Žádná přirážka. Samozřejmě jsem knihu objednala.

Druhé překvapení mě čekalo při přebírání balíčku. Nic jsem totiž neplatila. S paní pošťačkou jsme trochu řešily, jak to přijde, že do ruky dostanu zboží jen tak bez placení. Ona předpokládala, že jsem již cenu uhradila přes internet, ale to nebyl ten případ. Doma jsem z balíčku vytáhla složenku s údaji k zaplacení. A znovu jsem zírala. Takže oni nejen že neúčtují žádné poplatky navíc, ale dokonce mi pošlou zboží a nepředpokládají, že jim nezaplatím. V dnešní době až k neuvěření. Tak jsem zasedla k počítači a okamžitě poukázala peníze. Styděla bych se, kdybych se měla zpozdit s placením o jediný den.

Jsem různými nákupy a reklamními akcemi vycepovaná ke skepticismu a očekávání, že mě všichni chtějí nějakým způsobem zkásnout. Někdy více, někdy méně zdvořile a nenápadně. Docela otrlí jsou v tomto směru mobilní operátoři. Když ptáčka lapají... Ale jakmile nehrajete podle jejich pravidel, je zle. Jedinkrát jsem zapomněla dát příkaz k úhradě měsíčního vyúčtování (přibližně tři sta korun), což se mezi mnoha dalšími poplatky a platebními příkazy prostě stát může, a okamžitě jsem obdržela SMS zprávu s výčtem všech sankcí, které mi z jejich strany hrozí (včetně doživotního odpojení ze sítě a popravy za svítání).

Existují ovšem i výjimky. Když jsme neproplatili předplatné novin (teď to vypadá, že jsme notoričtí neplatiči - s manželem jsme si jen každý mysleli, že to zařídil ten druhý), přišel naopak velmi slušný dopis, který připomínal dlužnou částku s poznámkou, že k opomenutí v záplavě jiných složenek a povinností může dojít. Hádejte, který přístup se nám líbil více. Samozřejmě to v obou případech byla naše chyba, ale to na věci nic nemění. I k neplatiči se lze, alespoň z počátku, chovat slušně.

Takže postup výše zmiňovaného nakladatelství je pro mě zjevením, na něž chci upozornit (alespoň čtenáře severských detektivek, na jejichž vydávání se specializují). Uvědomila jsem si, že už jsem všemi obchodníky tak „vycvičená“, že paradoxně tento laskavý a vstřícný přístup k zákazníkům vůbec nevnímám jako normální. Moc na mě nezbohatli, ale získali nového zákazníka.

Doplnění 18. 01. 2012, 20:50 - Název nakladatelství záměrně neuvádím (nejde o reklamní text), ale na základě uvedených informací lze dohledat.

Autor: Klára Budilová | středa 18.1.2012 17:30 | karma článku: 21.70 | přečteno: 1336x

Další články blogera

Tato rubrika neobsahuje žádné články...

Další články z rubriky Společnost

Rudolf Pekař

Bacha na sváteční cyklisty

Začátek jara přináší nejen kvetoucí přírodu, ale také návrat cyklistů na silnice. Bohužel, spolu s nimi se objevují i tzv. sváteční cyklisté, kteří se chovají neopatrně a nezodpovědně.

28.3.2024 v 12:17 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 36 | Diskuse

Tomáš Vodvářka

Velký pátek jako příležitost

Už několik let je v "portfoliu" státních svátků i Velký pátek, který by mohl být vhodnou příležitostí k uvědomění si tzv. evropských hodnot, s nimiž se poslední léta mediálně žongluje.

28.3.2024 v 9:34 | Karma článku: 10.35 | Přečteno: 132 | Diskuse

Filip Vracovský

Jak to vypadá Mordor ( Rusko ) už nám klepe na dveře ?

Krátká předsváteční úvaha ... Taky vás některé uklidňující zprávy spíš rozruší ? Račte vstoupit .....

28.3.2024 v 9:00 | Karma článku: 9.83 | Přečteno: 275 |

Michael Laitman

Odhalení tajemství Knihy života

Jeden mudrc kdysi řekl: „Člověk musí získat jak vědomosti, tak moudrost.“ Na otázku, jaký je mezi nimi rozdíl, odpověděl: „Vědomosti se získávají čtením knih, moudrost se získává čtením knihy, kterou jsi ty sám.“

28.3.2024 v 4:14 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 31 | Diskuse

Tadeáš Firla

KSČM a Jan Ámos Komenský

Myslím, že politické, nebo náboženské symboly mají veliký význam a pro některé lidí hodně znamenají. Dnes jsem si všiml dvou. Vedle sebe ve skříňce - logo KSČM a portrét Jana Ámose Komenského. Je to změna mysli, nebo pouhá fraška?

28.3.2024 v 1:25 | Karma článku: 9.10 | Přečteno: 146 | Diskuse
Počet článků 16 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 1895
Matka dvou malých dětí, profesí učitelka. Vyznávám zdravý selský rozum a otevřenost. Vraždila bych za větu: Malé děti, malé starosti... (ale stále více tuším, že je pravdivá, což mě dost děsí).

Rána pro britskou monarchii. Princezna Kate má rakovinu, chodí na chemoterapii

Britská princezna z Walesu Kate (42) se léčí s rakovinou. Oznámila to sama ve videu na sociálních sítích poté, co se...

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...