Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Ztížená možnost soustředění

V poslední době jsem si uvědomila, že jsem přišla o schopnost soustředit se na více věcí najednou. Nikdo na mě nesmí mluvit, pokud dělám alespoň trochu intelektuálně náročnější činnost. Například taková příprava mlíčka pro děti je posvátná – musí být klid, jinak bych musela začít odpočítávat odměrky zase od začátku.

Ukázalo se, že naše dcera si je toho velmi dobře vědoma, a obzvláště to využívá při mém telefonování. Snažím se neztrácet ostražitost, ale pokud mi navíc někdo začne klást nějaké otázky a já se musím zamýšlet a formulovat myšlenky, tak je to předem prohraný boj. Malá hadimrška se nenápadně vytratí do vedlejší místnosti nebo začne křičet, takže nic neslyším a musím kousek poodejít, čímž ona získá volné pole působnosti.

Nedávno jsem telefonovala dětské lékařce, abych se poradila ohledně průjmu našeho devítiměsíčního syna. Musela jsem zodpovědět řadu otázek ohledně typu stravy, četnosti stravy, konzistence stravy, konzistence hovínek, četnosti hovínek, zápachu hovínek, barvy hovínek. Zavřela jsem se do předsíně, abych měla klid a slyšela, co mi paní doktorka radí. Zároveň jsem trnula, co uvidím, až se vrátím. Nedopadlo to nejhůř. Dcera ležela v bratříčkově postýlce, zakrytá jeho peřinkou, v puse jeho dudlíček (sama je bez dudlíku samozřejmě dávno) a hrála si na miminko. Skutečné miminko natlačené na dřevěném žbrdlení a šťastné za návštěvu.

Zdá se mi, že chápe můj zvonící telefon jako synonymum pro volnou zábavu či anarchii. Jakmile přijmu hovor (sama totiž v zájmu bezpečnosti až na důležité záležitosti přes den nikomu nevolám), automaticky se začne porozhlížet, co by tak mohla provést, na jaké nejvyšší místo vyšplhat, jakou zakázanou věc uchvátit. Zklamání v její tváři, pokud je telefonát kratičký, mi to jednoznačně potvrzuje. Stihla toho provést už hodně.

-          Někde se jí podařilo ukořistit moji řasenku, bez zrcadla ji aplikovat na obličej a nevypíchnout si oči. Stopy pokusu namalovat se měla na bradě, na obočí i na nose a víčku. Na řasách nic.

-          Zavřela se v koupelně, použitý nočník nalila do záchodu (což má normálně zakázáno, protože to všude stříká a následně i dost smrdí), pak vytočila téměř celý toaletní papír a naházela jej do mísy. To celé poctivě rozmixovala štětkou. Výsledek – v míse papírová drť skoro po prkýnko, štětka omotaná stejným svinstvem.

-          Vylezla na stůl v jídelně a snažila se vyšplhat na lustr (horizontálně visící tyč reagující na dotyk změnou intenzity světla).

-          Holčička se ráda maže a krášlí, tudíž využila chvilku k vymačkání tuby krému na opruzeniny a namazala si jím celý obličej, ruce a tričko. Pak se přišla pochlubit. Tak jsem raději pokračovala v telefonování, už se to stejně nedalo zachránit a aspoň jsem měla čas rozdýchat to a vychladnout.

-          Vyndala si z komory cibuli, oloupala ji a začala chroustat. Chutnala jí, jen trochu slzela a nechápala proč.

-          Vylezla na otáčecí pojízdné štokrlátko (samo o sobě pohybově náročné), přelezla na stůl v pracovně a podala si kameru. Pak se pokoušela natáčet, což se jí nedařilo, tak si vzala foťák a alespoň si prohlížela fotky pohybem na dotykovém displeji. Vyndala paměťovou kartu a podávala mi ji se spokojeným úsměvem.

-          Přistrčila si židličku k přebalovacímu pultíku, lehla si na přebalovací podložku, zvedla nožičky a volala, že chce taky přebalit, že je miminko (brzy jí budou tři roky).

Zajímalo by mě, jestli tahle neschopnost soustředit se postihuje i jiné ženy s (malými) dětmi a jestli je to vratný proces. S prosbou, aby na mě pubertální děti ve třídě hovořily pouze po jednom a pokud možno se vůbec nehýbaly, asi neuspěju.

Autor: Klára Budilová | středa 31.8.2011 23:31 | karma článku: 10,66 | přečteno: 815x
  • Další články autora

Klára Budilová

Novoroční zázrak – někdo ze mě nechce vymlátit co nejvíc peněz

Brněnské nakladatelství, od kterého jsem si před pár dny objednala přes internet knihu, mi vyrazilo dech. Zvyklá na nejrůznější fígly internetových (i jiných) prodejců, jak ze zákazníka vytáhnout co nejvíce peněz, čekám od všech obchodníků spíše to horší. V tomto případě mě zaskočila hned dvě překvapení. A obě byla pozitivní! Což je vlastně překvapení třetí.

18.1.2012 v 17:30 | Karma: 21,70 | Přečteno: 1336x | Diskuse| Společnost

Klára Budilová

Elektronické knihy – nic pro čtenáře sběratele

Moc ráda čtu. Je to vášeň. Seznam knih, které ještě nutně potřebuji přečíst (ať už pro radost nebo kvůli dalšímu sebevzdělávání), stále roste. Na první pohled jsem ideálním kandidátem na koupi čtečky knih. A mně se skutečně moc líbí, jsou praktické, knihy stažené do nich jsou dokonce levnější, okamžitě po ruce, skladné a lehké. Jenže...

9.1.2012 v 10:46 | Karma: 15,09 | Přečteno: 788x | Média

Klára Budilová

Toužící po lásce a volící nevhodné partnery - hrdinka Tajné knihy

Většina lidí píšících deníky si bedlivě střeží jejich obsah. Zaznamenávají v nich nejen nejintimnější zážitky, ale i myšlenky a pocity, za které se někdy stydí i sami před sebou. Musí si je definovat, pojmenovat, vypořádat se s nimi. Proto je většinou nežádoucí, aby si je pročítal kdokoli další. Tu a tam někdo vydá svůj deník (autentický, zcenzurovaný či fiktivní) coby svědectví o prožitém - intimita je přebita nutkáním zveřejnit příběh. V případě Tajné knihy Ireny Obermannové má čtenář možnost přečíst si zároveň s příběhem i zápisky o niterném životě hrdinky. Stěžejní je vylíčení milostného vztahu, ale mě zaujaly spíše duševní prožitky pisatelky deníku (ať už je to postava fiktivní, nebo totožná s autorkou).

15.12.2011 v 8:52 | Karma: 11,26 | Přečteno: 730x | Diskuse| Společnost

Klára Budilová

Óda na mateřskou (strunu) aneb Zásobníček hřejivých okamžiků I

Často si v duchu umiňuju, že právě tenhle okamžik, úsměv, tohle kouknutí či srandovní slovíčko si musím zapamatovat (někdy bych naopak některé věci radši neviděla, neslyšela). Pokouším se zaznamenat si pár chvil jednoho běžného dne s malými dětmi. Prý na to budu jednou hrozně ráda vzpomínat. Ale já si to užívám už teď (hrozně).

7.12.2011 v 17:59 | Karma: 9,82 | Přečteno: 604x | Diskuse| Osobní

Klára Budilová

V (ne)dobrovolném zajetí hraček

Začalo šílenství kolem shánění vánočních dárků. Ježíšek našim dvěma mazlíčkům nadělí další porci hraček. A ještě předtím oslavíme jejich (1. a 3.) narozeniny. Za své krátké životy již stihli být obdarováni velkým množstvím hraček. Tímto tempem se jimi za pár let budeme brodit. Je to dvojsečné – na jedné straně kulíme oči, co všechno pro děti existuje, chceme jim dopřát krásné hračky i radost z nich, na druhé straně je nechceme rozmazlit a zavalit nepotřebnými věcmi. Jak to ukočírovat?

15.11.2011 v 10:24 | Karma: 10,98 | Přečteno: 797x | Diskuse| Ona
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Podvodník prodával falešné vstupenky na koncerty i sport, naletělo mu 500 lidí

26. dubna 2024  12:50

Falešné vstupenky na kulturní a sportovní akce nabízel na internetu muž z Uherskohradišťska, který...

V kontejneru vzplála stará elektrobaterie, patrně kvůli technické závadě

26. dubna 2024  12:45

Zřejmě závada na staré elektrobaterii způsobila páteční požár kontejneru na skladování...

NATO by Rusy porazilo, Putin má jedinou naději, řekl polský ministr zahraničí

26. dubna 2024  12:04

Rusko by se mělo bát Severoatlantické aliance, protože ho v případě střetu s ní čeká „nevyhnutelná...

Emisní povolenky, jak jsou nastaveny, zadupou náš průmysl do země, řekl Bžoch

26. dubna 2024  5:42,  aktualizováno 

Tématu Green Dealu a jeho možné revize, se věnovali kandidáti pro volby do Evropského parlamentu v...