BZ

Bobina26

20. 10. 2011 9:03
Každý věk dítěte nám přijde nejhorší, když ho zrovna prožívá

Mám ročního syna, od začátku jsem slyšela samé hrůzy, které nás čekají a tak jsem byla připravena na nejhorší. Ale nekonalo se. Syn spal od narození velmi dobře a musím přiznat, jsem se doma i nudila. Opět jsem slyšela "uklidňující" varování, že bude hůř až začne lozit a chodit. Zase se nic hrozného nestalo (aspoň z mého pohledu). Spíš jsem kladně vnímala to, že už není jen ležící nekomunikující mimčo, ale začíná být rozumný tvor. První rok dítěte je rychlý a plný změn, snad je to nejrychlejší období vývoje. Všechno by doma probíhalo v klidu, samostatnosti jsem syna učila už od začátku, jako příprava na další dítě:-), ale nějaký BLBEC musel vymyslet, že všechny důležité tlačítka a vypínátka označí světýlkem. Tudíž máme doma neustále vypnutý počítač, reproduktory na max, zablokovanou pračku a teď se začal sápat i na sporák. Ale jinak je to sranda. Přípravy na odchod z domu se nám s manželem neprodloužily, ale mě, jako ženě se ten čas rapidně zkrátil:-)

B

baryska

20. 10. 2011 13:22
Re: Každý věk dítěte nám přijde nejhorší, když ho zrovna prožívá

Já myslím, že v tom je přesně jádro pudla - všechny maminky, které mají od narození spavé děti, se hrozně diví, co všichni s tím rodičovstvím vyšilují, vždyť je to pohoda. Podle mě právě nedostatek spánku (a opravdu tím nemyslím to, že nemůžu o víkendu spát do devíti), je na mateřské ten nevětší horor. Já mám 15ti měsíční dceru, která první tři měsíce nespala skoro vůbec - ani ve dne, ani v noci, a doteď se několikrát za noc vzbudí. Ten, kdo tohle nezažil, nikdy nepochopí, jak strašně vyčerpávající to je. Takže pokud máte dítě, které dobře spí, buďte za to sakra vděčná a nedivte se, že ostatní, kteří takové štěstí nemají, si čas od času postěžují ;-)

EK

fitzie

20. 10. 2011 14:53
Re: Každý věk dítěte nám přijde nejhorší, když ho zrovna prožívá

dost vyčerpávající jsou i hlučné děti. dcerka mi dokázala do roka řvát pět, sedm hodin, občas i v kuse. no a když se naučila mluvit, tak řvala zas, jen ve slovech.

ale to není tak hrozné jako nekonečný pláč. z toho se mi klepaly ruce jak feťákovi. Hotové "u lavice dítě stálo".

O

omnimor

20. 10. 2011 15:17
Re: Každý věk dítěte nám přijde nejhorší, když ho zrovna prožívá

poznala jsem to u prvního dítěte. Nespavost, přehršle energie i řvaní. Ale i s tím se dá pracovat. Doma to prostě nedělala, když byla s kýmkoliv jiným, tak potom 3 dny jen sípala.

EK

fitzie

20. 10. 2011 16:26
Re: Každý věk dítěte nám přijde nejhorší, když ho zrovna prožívá
:

tak že  by řvala PRÁVĚ proto, že byla s kýmkoliv jiným? jinak gratuluji k ochotnému okolí. Mně dítě každý velmi rychle vrátil se slovy "ono se jí stýskalo po mamince". A zdrhli. :(

I v tom to mají mamky klidních dětí lehčí - každý jim ochotně pohlídá, protože je to uspokojující a člověk má pocit, že to "zvládl". Děti, které okolí frustrují svou věčnou nepoddajností a vzdorem, většinou zůstanou ubožákům, co je povili, na krku. Ani se nedivím, že to někdo nezvládne.

O

omnimor

20. 10. 2011 16:59
Re: Každý věk dítěte nám přijde nejhorší, když ho zrovna prožívá
E21l28i33š36k20a 66K23u53č71e62r91o87v63á:

moc nerozumím tomu PRÁVĚ, s jiným se rozumí třeba ve školce, nebo jednou za čas u babičky. Do dvouapůl byla jen se mnou. Dnes se prostě nenosí usměrňovat děti v jejich chování. A u těch razantních se to holt musí razantněji. A taky mám někdy chuť zavřít je do sklepa.

EK

fitzie

20. 10. 2011 20:05
Re: Každý věk dítěte nám přijde nejhorší, když ho zrovna prožívá
:

no to PRÁVĚ znamená, že u jiných řvala víc, než u vás, protože byla silněji fixovaná na mámu. u nás to tak bylo.

jinak: pokud si dcerka vyřvala hlasivky, je slabčák. mohu potvrdit, že třicetidenní dítě dokáže řvát 12 hodin v kuse - a hlas furt jak zvon. A druhý den znova.

a pokud jde o umravňování, na to bacha. lidi jsou dneska pod vlivem kampaně o týraných dětech. že jsou taky týraní rodiče, se už tam moc neví. Tak by se vám mohlo stát, že od nějakého aktivisty dostanete za umravňování přes hubu, o zavolání policajtů ani nemluvím.

GI

Gabriela I.

20. 10. 2011 17:20
Re: Každý věk dítěte nám přijde nejhorší, když ho zrovna prožívá

Jo, my jsme měli teď řvací léto. Lékařka, když to slyšela, tak to ve zprávě shrnula: "Vykřikuje radostně." Je moc fajn mít spokojené dítě, ale pokud si radostně vykřikuje od rána do večera dva měsíce v kuse, tak si člověk kolikrát říká, že by bylo príma, kdyby to mělo vypínač anebo šlo aspoň dát volume doleva...http://g.idnes.cz/u/disk/smile8.gif" alt=":-)">

EK

fitzie

20. 10. 2011 20:06
Re: Každý věk dítěte nám přijde nejhorší, když ho zrovna prožívá
G87a78b63r95i73e80l39a 34I11v87a89n46c49o:

moje děcko řvalo vztekle. první slzu jsem viděla v roce.