EK

fitzie

20. 10. 2011 12:51
Mně na tom vše vadí jediné: mám pocit,

že naše generace rodičů - třicátníků - je první, na kterých leží péče o potomky úplně, zcela a tak nějak plošně. Samozřejmě, i dřív byli rodiče, kteří se o děti starali sami. ALe co vím ze svého života i svého okolí, byla mnohem běžnější rodinná výpomoc. Dítě zkrátka patřilo (a dle mého názoru správně i patří) do širší rodiny. K babičkám, tetám, strýcům, dědům, sestřenkám. Vychovávat dítě jen v rámci nukleární rodiny JE nápor.

O

omnimor

20. 10. 2011 13:32
Re: Mně na tom vše vadí jediné: mám pocit,

to máte pravdu, ale neviděla bych to tak černě - plošně. Hodně rodin funguje víceméně normálně, tato paní si stěžuje na to, že se dětem věnuje až příliš, a proto ji to vyčerpává. Ale vyčerpává to i ty děti. Ony potřebují naučit si hrát a pak mít také svůj prostor - i v čase. U nás je běžná zkušenost s institucionální výchovou - jesle, školka, škola...Brzy vstát, rychle se umýt, obléknout, obout, nasnídat, běžet do školky, převléknout, chvíli hra, umýt ruce, svačina, obléknout, obout, procházka, přezout, svléknout, umýt ruce, oběd, vyčistit zuby, převléknout do pyžamka, odpočinek, vstát, převléknout, svačina, umýt, hra, převléknout, obout, cesta domů, hra, umýt ruce, večeře, vyčistit zuby, vykoupat, obléknout do pyžamka a konečně spát. To i umořilo vola, natož malé dítě. A když to aplikujete doma odmalička tak to umoří i matku.

EK

fitzie

20. 10. 2011 14:50
Re: Mně na tom vše vadí jediné: mám pocit,

no já měla za to, že rutina je při výchově naopak doporučována coby spořič energie a času.

O

omnimor

20. 10. 2011 15:12
Re: Mně na tom vše vadí jediné: mám pocit,

rutina ano, ale stačí jí polovina. Nepřijde mi adekvátní organizovat dítěti každou minutu. Ani dospělému to není milé, natož děcku, kterému každou chvíli ukončíte hru, protože je další bod programu. Pak nemají být roztěkané. Všeho s mírou.